Všeobecné
obchodní podmínky pro dodávky produktů a služeb společnosti OFFICEO s.r.o.
1. Úvodní ustanovení
1.1 Níže uvedené všeobecné obchodní podmínky (dále jen „VOP-FZ“) vydává společnost OFFICEO s.r.o. se sídlem Floriánova 2461, 253 01 Hostivice, IČO: 649 42 503, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, spisová značka C 42398 (dále jen „OFFICEO“, nebo „Dodavatel“), jako dodavatel produktů a služeb v souladu s předmětem podnikání OFFICEO, a to zejména v oblasti papírenského a kancelářského zboží a tiskových služeb.
1.2 OFFICEO dodává své produkty a poskytuje své služby jak firemním zákazníkům, tak koncovým zákazníkům. Firemním zákazníkem se rozumí právnická osoba nebo podnikající fyzická osoba, která za účelem výkonu svého podnikání nebo v souvislosti s ním objednává produkty a služby od OFFICEO (dále jen „Firemní zákazník“). Koncovým zákazníkem se rozumí spotřebitel ve smyslu § 419 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „Občanský zákoník“), který objednává produkty a služby od OFFICEO (dále jen „Koncový zákazník“).
1.3 Níže uvedené VOP-FZ upravují výlučně nákup Produktů Dodavatele ze strany Firemních zákazníků. Kompletní znění všeobecných obchodních podmínek Dodavatele obsahující všeobecné obchodní podmínky vztahující se na nákup Produktů Dodavatele jak ze strany Firemních zákazníků, tak ze strany Koncových zákazníků (dále jen „VOP“) jsou dostupné zde: https://www.officeo.cz/vseobecne-obchodni-podminky/.
1.4 Firemní zákazník odesláním objednávky či svým podpisem pod textem příslušných VOP-FZ nebo na jiném dokumentu zakládajícím smluvní vztah mezi ním a OFFICEO potvrzuje, že byl řádným způsobem seznámen s aktuálním zněním příslušných VOP-FZ, že rozumí jejich jednotlivým ustanovením a že je v plném rozsahu akceptuje.
1.5 Aktuální znění příslušných VOP a VOP-FZ je zveřejněno vždy na oficiálních internetových stránkách OFFICEO:
(a)
pro
Přímý prodej na internetové adrese www.officeo.cz (pro
Firemní zákazníky i Koncové zákazníky) a
(b)
pro
Smluvní prodej na internetové adrese www.online.officeo.cz
(pouze pro Firemní zákazníky).
2. Vymezení pojmů
Níže uvedené pojmy mají daný význam ve VOP-FZ pro
Firemní zákazníky, pokud nebude v jednotlivých ustanovení VOP-FZ stanoveno
jinak.
2.1 Ceníkem se rozumí:
(a)
pro
Firemní zákazníky Přímého prodeje aktuálně platný přehled cen Produktů a Služeb
vypracovaný OFFICEO a přístupný na internetové adrese www.officeo.cz, jakožto
součást Katalogu OD, kde je cena uvedena u jednotlivých Produktů a/nebo Služeb;
a
(b)
pro
Firemní zákazníky Smluvního prodeje aktuálně platný přehled cen Produktů a/nebo
Služeb doručený Firemnímu zákazníkovi smluvního prodeje.
Ceník stanoví závazně ceny pro dodávky a nákupy Produktů a/nebo Služeb sjednané mezi OFFICEO a Firemním zákazníkem.
2.2 Dárkem se rozumí plnění, které OFFICEO poskytne Firemnímu zákazníkovi, ať už přímo či prostřednictvím třetí osoby, v rámci reklamních, marketingových či soutěžních akcí, a to za symbolickou cenu.
2.3 Dílem se rozumí jakýkoli výrobek (dílo) zhotovený na základě individuálního požadavku Firemního zákazníka, jehož provedení je nabízeno v Katalogu OFFICEO určeném pouze pro Firemní zákazníky; kde se v příslušných VOP-FZ hovoří o Produktu, rozumí se tím též Dílo.
2.4 Dodacím dokladem se rozumí dokument, na základě kterého je zpravidla podpisem Firemního zákazníka potvrzeno řádné předání a převzetí objednaných Produktů a/nebo Služeb mezi Dodavatelem a Firemním zákazníkem. Dodacím dokladem je zejména dodací list, protokol o předání, případně faktura.
2.5 Dodacím místem se rozumí adresa určená Firemním zákazníkem jako místo k předání a převzetí Produktů nebo místo poskytnutí služeb, která je na území České republiky.
2.6 Katalogem Nábytku se rozumí seznam Produktů Nábytku a Služeb Nábytku, který je součástí Katalogu OFFICEO.
2.7 Katalogem OD se rozumí:
(a)
pro
Firemní zákazníky Přímého prodeje seznam Produktů a Služeb v elektronické
podobě přístupný na oficiálních internetových adresách OFFICEO www.officeo.cz, a
(b)
pro
Firemní zákazníky Smluvního prodeje seznam Produktů a Služeb v elektronické
podobě přístupný na oficiálních internetových adresách OFFICEO www.online.officeo.cz.
Katalog OD přístupný na výše uvedených internetových adresách představuje aktuálně platnou nabídku Produktů a Služeb zajišťovaných OFFICEO.
2.8 Konsolidací Objednávek se rozumí sloučení několika samostatných Objednávek, které Firemní zákazník učiní vůči Dodavateli během období, na kterém se Firemní zákazník a OFFICEO písemně dohodnou, do jedné Objednávky a následné dodání Produktů, které si Firemní zákazník v takto sloučených Objednávkách objedná, v termínu nebo termínech dodání, na kterých se Firemní zákazník a OFFICEO písemně dohodnou. Konsolidaci Objednávek mohou využít pouze Firemní zákazníci.
2.9 Občanský zákoník se rozumí zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů.
2.10 OSŘ se rozumí zákon č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád, ve znění pozdějších předpisů.
2.11 Objednávkou se rozumí jednostranné právní jednání Firemního zákazníka, kterým Firemní zákazník objednává u OFFICEO Produkty a/nebo Služby. Povinné náležitosti Objednávky jsou uvedeny v příslušných VOP-FZ.
2.12 Produktem se rozumí jakékoli typizované zboží specifikované a nabízené v Katalogu OD, označené názvem a objednávkovým číslem, a/nebo Dílo.
2.13 Produktem Nábytku se rozumí Produkt v podobě nábytku.
2.14 Produktem TS nebo též Produktem Technického servisu se rozumí Produkt v podobě kancelářské techniky, včetně kopírovacích strojů, tiskáren a multimediálních projektorů.
2.15 Službou se rozumí jakékoli služby specifikované a nabízené v Katalogu OD.
2.16 Službou Nábytku se rozumí Služba zajišťovaná OFFICEO v souvislosti s Produktem Nábytku, která spočívá zejména v zajištění řešení a realizace kancelářských prostor podle individuálního požadavku Firemního zákazníka, včetně zajištění montážního servisu, vypracování architektonických návrhů, instalace dělících příček, pokládky podlahových krytin, zapůjčení Produktů Nábytku, výkupu a likvidace starého nábytku, stěhování, malování a úklidu.
2.17 Službou Print Managementu se rozumí Služba spočívající v zajištění tiskové služby podle individuálního požadavku Firemního zákazníka, včetně potisku kancelářských potřeb a firemních předmětů, výroby razítek, vizitek, hlavičkových papírů, a dalších firemních tiskovin.
2.18 Službou TS nebo též Službou Technického servisu se rozumí Služba zajišťovaná OFFICEO pro Firemního zákazníka smluvního prodeje v souvislosti s Produkty Technického servisu a jiného zařízení kancelářské techniky spočívající zejména v jejich pronájmu, instalaci, záručním a pozáručním servisu, analýze a optimalizaci tiskového řešení. Detailnější vymezení Služby Technického servisu je uvedeno v ZOP Technického servisu.
2.19 Smlouvou se rozumí písemný dokumenty zakládající smluvní vztah mezi OFFICEO a Firemním zákazníkem způsobem popsaným v příslušných VOP-FZ.
2.20 VOP-FZ se rozumí níže uvedené všeobecné obchodní podmínky vztahující se pouze na Firemní zákazníky, jak je uvedeno v čl. 1.1 a 1.3 výše.
2.21 Přímým prodejem se rozumí objednání a nákup Produktů a/nebo Služeb Firemním zákazníkem přes internetovou adresu www.officeo.cz.
2.22 Smluvním prodejem se rozumí objednání a nákup Produktů a/nebo Služeb Firemním zákazníkem jiným způsobem, než přes internetovou adresu www.officeo.cz. Smluvní prodej se týká výlučně Firemních zákazníků.
2.23 Závozovým dnem se rozumí určitý den či dny v týdnu nebo v měsíci, na nichž se OFFICEO a Firemní zákazník písemně dohodnou jako na pravidelně se opakujícím termínu dodání všech Produktů, které si Firemní zákazník objedná během období mezi takto dohodnutými pravidelně se opakujícími termíny dodání, přičemž na přesném vymezení tohoto období se Firemní zákazník a OFFICEO písemně dohodnou.
2.24 ZOP Technického servisu se rozumí zvláštní obchodní podmínky vydávané OFFICEO v souvislosti s poskytováním Služby Technického servisu.
Všeobecné
obchodní podmínky pro Firemní zákazníky – právnické osoby a podnikatele
1.
Smlouva
(d)
uzavřením dohody o Konsolidaci Objednávek nebo
dohody o Závozovém dni.
1.2
Smluvní
vztah založený způsobem uvedeným v čl. 1.1
těchto VOP-FZ je dále v těchto VOP-FZ označován jako „Smlouva“.
1.3
Smlouva
je podle povahy sjednaného plnění buď smlouvou kupní, smlouvou o dílo, smlouvou
nepojmenovanou, nebo smlouvou smíšenou, vždy uzavíranou v režimu Občanského
zákoníku.
1.4
V
případě, že je dále v těchto VOP-FZ uveden odkaz na „Smlouvu“, myslí se tím
jakýkoli dokument, který Smlouvu tvoří nebo je její součástí, a to např.
Objednávka, příloha, Ceník, VOP-FZ apod.
1.5
Ustanovení
§ 1732 odst. 2 Občanský zákoník, které mimo jiné stanoví, že návrh dodat zboží
nebo poskytnout službu za určitou cenu učiněný v katalogu je nabídkou, se
nepoužije.
1.6
Ustanovení
§ 1740 odst. 3 Občanského zákoníku a ustanovení § 1751 odst. 2 Občanského
zákoníku, které stanoví, že je smlouva uzavřena i tehdy, kdy nedojde k úplné
shodě projevů vůle smluvních stran, se nepoužije.
2.
Objednávka
Produktů a/nebo Služeb
2.1
Firemní
zákazník Přímého prodeje si objednává Produkty a/nebo Služby přes internetovou
adresu www.officeo.cz dle postupu tam uvedeného, a to pouze po provedení registrace
Firemního zákazníka na uvedených webových stránkách. Firemní zákazník je
oprávněn zaregistrovat se s totožnou emailovou adresou na internetové stránce www.officeo.cz jako Firemní zákazník pouze jedenkrát. V
případě, že v rámci registrace Firemní zákazník vybere určení, že nakupuje
Produkty Dodavatele jako „Firemní zákazník“, nemůže později v rámci stejné registrace
změnit tento údaj na „Koncového zákazníka“.
2.2
V
případě, kdy si Firemní zákazník Smluvního prodeje objedná Produkty a/nebo Služby
přes internetovou adresu www.officeo.cz, stává se pro danou Objednávku Firemním
zákazníkem Přímého prodeje a podmínky sjednané mezi ním jakožto Firemním
zákazníkem smluvního prodeje a Dodavatelem se neuplatní.
2.3
Firemní
zákazník Smluvního prodeje si objednává Produkty a/nebo Služby přes
internetovou adresu www.online.officeo.cz poté, co se na této
internetové adrese příslušným způsobem zaregistruje a uvede své přihlašovací
údaje, a to dle postupu tam uvedeného.
2.4
Firemní
zákazník Smluvního prodeje je dále oprávněn objednat si Produkty a/nebo Služby
jiným než výše uvedeným způsobem, a to prostřednictvím Objednávky učiněné buď
písemně (poštou, kurýrem, elektronicky) nebo telefonicky.
2.5
V
případě Firemního zákazníka Smluvního prodeje, který nemá s Dodavatelem
uzavřenou rámcovou smlouvu ve smyslu čl. 1.1 písm. (b) těchto VOP-FZ, nebo servisní smlouvu ve
smyslu čl. 1.1 písm. (c) těchto VOP-FZ a který si objedná Produkty
a/nebo Služby telefonicky, zpracuje Dodavatel písemnou Objednávku za Firemního
zákazníka a odešle mu jí ke kontrole a písemnému potvrzení. Firemním
zákazníkem písemně potvrzená Objednávka se považuje za Objednávku
vystavenou Firemním zákazníkem a písemně akceptovanou Dodavatelem ve smyslu
čl. 1.1. písm. (a) těchto VOP-FZ.
2.6
Objednávku
lze doručit Dodavateli v pracovní dny mezi 7:30 – 17:30 hod. prostřednictvím
kontaktních míst Dodavatele specifikovaných v čl. 15 těchto VOP-FZ. Objednávky doručené
Dodavateli mimo zde uvedenou pracovní dobu se považují za doručené v 7:30 hodin
nejbližšího následujícího pracovního dne.
2.7
Objednávka
musí obsahovat nejméně tyto údaje a přílohy, nedohodnou-li se strany jinak:
(a)
obchodní firma Firemního zákazníka, sídlo, IČO,
DIČ;
(b)
jméno a příjmení osoby oprávněné zastupovat
Firemního zákazníka v souvislosti s Objednávkou (včetně převzetí dodávky)
a její kontaktní údaje (telefon, email);
(c)
druh objednávaného Produktu a/nebo Služby a jeho
množství;
(d)
označení Produktu a/nebo Služby podle položek v
Katalogu OD;
(e)
cenu za jednotku objednávaného Produktu a/nebo
Služby dle Ceníku (bez DPH), celkovou cenu za všechny objednané Produkty a/nebo
Služby (bez DPH);
(f)
adresu určenou k předání a převzetí Produktů a/nebo
Služeb (Dodací místo), je-li odlišná od sídla dle bodu (a);
(g)
výpis z obchodního rejstříku, popř. kopie
živnostenského oprávnění, osvědčení o registraci plátce DPH, pokud již nebyly
Dodavateli předloženy dříve a pokud si je Dodavatel výslovně vyžádal;
(h)
prohlášení o tom, že se Firemní zákazník seznámil s
VOP-FZ uveřejněnými na oficiální internetové stránce Dodavatele www.online.officeo.cz,
a že je v celém rozsahu akceptuje;
(i)
prohlášení o tom, že se Firemní zákazník seznámil s
vyloučením následujících ustanovení a že jejich vyloučení vystavením Objednávky
a jejím doručením Dodavateli akceptuje:
i
§ 558 odst. 2 Občanského zákoníku v té části, která
uvádí, že obchodní zvyklosti mají přednost před ustanovením zákona, které nemá
donucující účinek;
ii
§ 1732 odst. 2 Občanského zákoníku, které mimo jiné
stanoví, že návrh dodat zboží nebo poskytnout službu za určitou cenu učiněný v
Katalogu OD je nabídkou;
iii
§ 1740 odst. 3 Občanského zákoníku a ustanovení §
1751 odst. 2 Občanského zákoníku, které stanoví, že je smlouva uzavřena i
tehdy, kdy nedojde k úplné shodě projevů vůle smluvních stran;
iv
§ 1799 a § 1800 Občanského zákoníku, která upravují
odkazy na obchodní podmínky ve formulářových smlouvách, definují nesrozumitelné
nebo zvláště nevýhodné doložky a podmínky jejich platnosti;
v
§ 1978 odst. 2 Občanského zákoníku, které stanoví,
že marné uplynutí dodatečné lhůty stanovené k plnění má za následek automatické
odstoupení od smlouvy;
vi
§ 2108 Občanského zákoníku, které stanoví, že
kupující nemusí platit část kupní ceny odpovídající jeho právu na slevu z
důvodu vadného plnění;
(j)
prohlášení o tom, že byl Firemní zákazník seznámen
a souhlasí vytvořením Objednávky a jejím doručením Dodavateli s tím, že:
i
Dodavatel je oprávněn dodat Firemnímu zákazníkovi
jiné provedení Produktů, než které u něj Firemní zákazník objednal, a to za
podmínky, že skutečně dodané Produkty budou v minimálně shodné kvalitě, za
tutéž cenu a použitelné pro shodný účel užití jako Produkty Firemním zákazníkem
objednané, přičemž takovéto plnění se nepovažuje za vadné plnění ve smyslu
ustanovení § 2099 s násl. Občanského zákoníku;
ii
Věřitel má právo na náhradu škody vzniklé
nesplněním peněžitého dluhu v plné výši bez ohledu na případné úroky z
prodlení;
iii
Dodavatel je oprávněn požadovat úroky z úroků;
iv
Firemní zákazník na sebe okamžikem uzavření Smlouvy
přebírá nebezpečí změny okolností ve smyslu § 1765 Občanského zákoníku;
(l)
v případě Objednávky doručované poštou, nebo
kurýrem podpis Firemního zákazníka nebo jeho oprávněného zástupce;
(m)
v případě telefonické Objednávky uvedení veškerých
údajů požadovaných telefonním operátorem, maximálně však v rozsahu ustanovení
pod písm. (a) až (k) tohoto čl. 2.7 těchto VOP-FZ.
2.8
Vystavená
Objednávka je pro Firemního zákazníka závazná do okamžiku požadovaného termínu
plnění, který je v souladu s těmito VOP-FZ nebo byl jinak vzájemně dohodnut.
Postupem uvedeným v čl. 2.13 těchto VOP-FZ se vázanost Firemního
zákazníka Objednávkou prodlužuje o lhůtu tam uvedenou, ledaže dojde ke zrušení
Objednávky způsobem tam uvedeným.
2.9
Objednávku,
která není vystavena v souladu s těmito VOP-FZ, případně jinými dokumenty
tvořícími Smlouvu, je Dodavatel oprávněn odmítnout nebo vrátit Firemnímu
zákazníkovi k doplnění a poskytnout mu k tomu přiměřenou lhůtu. Její marné
uplynutí má za následek, že se na Objednávku hledí, jako by nebyla
Dodavateli nikdy doručena.
2.10
Dodavatel
je oprávněn kdykoli prověřit oprávněnost Objednávky zejména zpětným
telefonickým ověřením totožnosti osoby, která učinila telefonickou Objednávku,
nebo ověřením podpisu na jiné písemné Objednávce s podpisovým vzorem doloženým
Firemním zákazníkem. V případě zjištění jakéhokoli nedostatku, zejména
nesouladu údajů o osobách oprávněných objednávat Produkty a/nebo Služby nebo
nesouladu mezi podpisem na Objednávce a podpisovým vzorem, je Dodavatel
oprávněn plnění podle Objednávky odmítnout nebo požadovat její dodatečné
potvrzení jím zvolenou písemnou formou.
2.11
Dodavatel
je oprávněn nepřijmout Objednávku, pokud Firemní zákazník nemá ke dni vystavení
Objednávky vyrovnány veškeré splatné dluhy vůči Dodavateli.
2.12
Ocitne-li
se Firemní zákazník v prodlení s platbou splatných faktur, je Dodavatel
oprávněn s okamžitou účinností pozastavit dodávky Produktů a/nebo Služeb,
a to až do úplného zaplacení splatných dluhů a jejich příslušenství. Takové
pozastavení dodávek není porušením Smlouvy a Dodavatel nenese odpovědnost
za případnou tím způsobenou újmu.
2.13
V
případě, že Dodavatel nemá ve lhůtě požadované Firemním zákazníkem k plnění
potřebné množství objednaných Produktů a/nebo Služeb k dispozici, oznámí to
písemně nebo telefonicky Firemnímu zákazníkovi, zařadí ho jako čekatele na
objednané Produkty a/nebo Služby a vede jeho Objednávku v evidenci rezervací
(tzv. backorder),
ledaže Firemní zákazník Objednávku (její část) po tomto oznámení písemně zruší.
Nedojde-li ke splnění takové Objednávky nejpozději do 10 (deseti)
pracovních dnů ode dne oznámení Dodavatele dle tohoto čl. 2.13 těchto
VOP-FZ, považuje se taková Objednávka za zrušenou a hledí se na ni, jako by
nebyla učiněna.
2.14
Objednávka
jiného zboží, než které nabízí Dodavatel v Katalogu OD (tzv. nekatalogové
zboží), je možná pouze na základě písemné smlouvy (příp. objednávky Firemního
zákazníka akceptované Dodavatelem) a podle zvlášť sjednaných dodacích a
cenových podmínek. Objednávku takového nekatalogového zboží není Firemní
zákazník oprávněn odvolat.
2.15
V
případě, že Firemní zákazník získá rozhodnutím správce daně status
nespolehlivého plátce dle § 106a zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané
hodnoty, ve znění pozdějších předpisů, je Dodavatel oprávněn nepřijmout
jakoukoli Objednávku uskutečněnou ze strany Firemního zákazníka po dobu trvání
uvedeného statusu. Dodavatel je v takovém případě rovněž oprávněn odstoupit v
plném rozsahu od všech doposud nevyřízených Objednávek, tj. Objednávek, ve vztahu,
k nimž ještě nedošlo k dodání Produktů a/ nebo Služeb za podmínek ve Smlouvě a Objednávkách
uvedených. Právo Dodavatele k odstoupení od Objednávek dle předchozí věty
tohoto čl. 2.15 smí Dodavatel uplatnit i v případě, že již
ze strany Firemního zákazníka došlo k úhradě ceny Produktů a/nebo Služeb,
jejichž dodání bylo předmětem dané Objednávky; v takovém případě je však
Dodavatel povinen částku odpovídající ceně Produktů a/nebo Služeb Firemnímu
zákazníkovi vrátit.
3.
Místo
dodání a převzetí Produktů/Služeb
3.1
Produkty
a/nebo Služby jsou dodávány na Dodací místo specifikované Firemním zákazníkem v Objednávce
nebo v jiném dokumentu tvořícím Smlouvu. K řádnému splnění Objednávky ze strany
Dodavatele dochází okamžikem předání a převzetí Produktů či poskytnutých Služeb
mezi Dodavatelem a Firemním zákazníkem v Dodacím místě.
3.2
Firemní
zákazník je povinen objednané Produkty a/nebo Služby převzít a při převzetí
dodávku řádně prohlédnout a zkontrolovat. Firemní zákazník je povinen převzít
Produkt a/nebo Službu i tehdy, pokud má vady, které nebrání tomu, aby
sloužil/sloužila svému účelu.
3.3
Převzetí
Produktů a/nebo Služeb potvrdí Firemní zákazník písemně (svým podpisem) na Dodacím
dokladu, čímž stvrzuje zejména shodu v množství a druhu přebíraných Produktů
a/nebo Služeb s údaji uvedenými v Dodacím dokladu. Firemní zákazník zajistí, že
potvrzení na Dodacím dokladu bude obsahovat řádné označení Firemního
zákazníka a uvedení jména a příjmení osoby, která převzetí potvrzuje.
Firemní zákazník je odpovědný za to, že osoba přebírající Produkty a/nebo
Služby v Dodacím místě je k tomu oprávněna.
3.4
Firemní
zákazník oznámí Dodavateli předem seznam osob oprávněných k převzetí Produktů
a/nebo Služeb v Dodacím místě, nejčastěji uvedením na Objednávce nebo v
jakémkoli dokumentu tvořícím Smlouvu. Nebudou-li takové osoby Firemním
zákazníkem oznámeny, nebo nebude-li taková osoba v okamžiku doručení Produktů
a/nebo Služeb při předávání přítomna, pak bude Dodavatel považovat za osobu
oprávněnou k převzetí Produktů a/nebo Služeb osobu, která zpravidla převzetí za
Firemního zákazníka potvrzuje, nebo osobu, která v daném případě v provozovně
Firemního zákazníka vykonává funkci, se kterou je přejímání dodávek spojeno.
Pokud Firemní zákazník připustí, aby přejímání Produktů a/nebo Služeb
uskutečňovaly za něj i jiné osoby než zde uvedené, nemůže se v důsledku
toho dovolávat neplatnosti Smlouvy nebo se zbavit odpovědnosti za plnění svých
povinností podle Smlouvy.
3.5
V
případě, že po dodání dojde k jakýmkoli pochybnostem o dodávce z důvodu
nejasného nebo nepřesného označení Firemního zákazníka na Dodacím dokladu,
považuje se dodávka Produktů a/nebo Služeb za řádně splněnou a Firemním
zákazníkem převzatou, ledaže Firemní zákazník prokáže, že Dodavatel musel
vědět, že k dodání došlo v rozporu s příslušnou Objednávkou.
3.6
Firemní
zákazník je povinen bezodkladně písemně informovat Dodavatele o změně Dodacího
místa určeného k předání a převzetí Produktů a/nebo Služeb. Do té doby je
dodávka Produktů a/nebo Služeb řádně splněna jejich dodáním na původní Dodací
místo a Dodavatel neodpovídá za případné prodlení nebo škody způsobené v
souvislosti s takovým dodáním Produktů a/nebo Služeb.
3.7
Okamžikem
převzetí Produktů a/nebo Služeb dochází k přechodu nebezpečí škody na věci
(nahodilé zkázy, poškození, ztráty apod.) na Firemního zákazníka. K přechodu
vlastnického práva k předaným a převzatým Produktům dochází až úplným zaplacením
sjednané ceny za takové Produkty.
3.8
Dodavatel
si vymezuje právo objednávky mimořádného rozsahu, kde celková hmotnost dodávky
zboží na jednu dodací adresu přesahuje 350 kg, rozdělit do více závozů.
4.
Termín
dodání, garance „zítra nebo zdarma®“
4.1
Dodavatel
za podmínek uvedených v těchto VOP-FZ zajišťuje dodávky vybraných Produktů do Dodacího
místa formou garance „zítra nebo zdarma®". V rámci této garance se
Dodavatel zavazuje dodat Produkty, na které garanci „zítra nebo zdarma®“
poskytuje uvedením této garance u příslušné položky v Katalogu OD, Firemnímu
zákazníkovi do Dodacího místa v pracovní den následující po doručení
Objednávky na Kontaktní místa Dodavatele ve smyslu čl. 15 těchto VOP-FZ. Nestane-li se tak, Dodavatel
dodá Firemnímu zákazníkovi takto objednané Produkty zdarma v nejkratším
prakticky realizovatelném náhradním termínu ve stanovené pracovní době
Dodavatele. Dodávka zdarma bude řádně vyznačena na příslušné faktuře.
4.2
Následujícím
dnem se pro účely garance „zítra nebo zdarma®“ rozumí časové rozmezí od 7:30 do
17:30 hodin v pracovní dny, a to bez ohledu na případné užší časové rozmezí
času dodávky, dohodnuté při akceptaci Objednávky nebo jinak. Pokud bude Objednávka
doručena Dodavateli v pracovní dny po 15:00 hod. nebo mimo pracovní den,
pak se za okamžik doručení takové Objednávky považuje pro účely této garance
7:30 hod. nejblíže následujícího pracovního dne.
4.4
Garance
„zítra nebo zdarma®“ se nevztahuje na Firemní zákazníky, kteří mají vůči
Dodavateli ke dni, ke kterému by jinak došlo ke vzniku jejich nároku na
plnění dle garance „zítra nebo zdarma®“, jakékoli neuhrazené splatné dluhy.
Dluhy jsou posuzovány ve vztahu k celé právní entitě Firemního zákazníka.
Neuhrazeným splatným dluhem je takový dluh Firemního zákazníka, jehož splnění
nebylo ke dni, ke kterému by jinak došlo ke vzniku nároku na plnění dle garance
„zítra nebo zdarma®“, zaneseno do účetního systému Dodavatele.
4.5
Garance
„zítra nebo zdarma®“ se dále nevztahuje na Firemní zákazníky, jejichž předmět
činnosti je stejného nebo podobného zaměření jako předmět podnikání Dodavatele,
tj. nevztahuje se na jakoukoliv osobu, která je v soutěžním vztahu k
Dodavateli.
4.6
Garance
„zítra nebo zdarma®“ se nevztahuje na zaměstnance Dodavatele a jejich spřízněné
osoby nebo společnosti.
4.7
Garance
„zítra nebo zdarma®“ se nevztahuje na případy, kdy se Dodavatel a Firemní
zákazník dohodnou na Konsolidaci Objednávek anebo na Závozovém
dni.
4.8
Pokud
není v každém jednotlivém případě výslovně sjednáno jinak, garance „zítra nebo
zdarma®“ se dále nevztahuje na níže specifikované případy, a to i kdyby šlo o
Objednávku položky, u které je v Katalogu OD garance „zítra nebo zdarma®“
uvedena. Jedná se o následující případy:
(a)
Objednávky mimořádného rozsahu, kde počet kusů nebo
balení konkrétní položky přesahuje objem největší Objednávky, jež byla některým
z Firemních zákazníků u Dodavatele pro danou(é) položku(y) za poslední tři
měsíce učiněna;
(b)
Objednávky mimořádného rozsahu, kde celková
hmotnost dodávky zboží na jednu dodací adresu přesahuje 350 kg;
(c)
Objednávky Produktů Nábytku v celkové hodnotě nad
25 000 Kč a veškeré Objednávky Produktů Nábytku s montáží. Garance „zítra nebo
zdarma®“ se dále nevztahuje na Objednávky atypického a nadstandardního
kancelářského nábytku, který není uveden v Katalogu OD;
(d) Objednávka Produktů, které se přestaly vyrábět, nebo Produktů, jejichž dodavatel je v prodlení s jeho dodáním Dodavateli. Informace o tom, kterých produktů se to týká, je dostupná na internetové adrese Dodavatele https://online.officeo.cz pro přihlášené uživatele nebo na https://officeo.cz bez nutnosti přihlášení, produkty jsou označeny jako Dočasně nedostupné.
(e)
Případy, kdy objednané Produkty nebylo možné dodat
z důvodu zásahu vyšší moci, nebo z jiných důvodů, za které Dodavatel
nenese odpovědnost;
(f)
Případy, kdy Firemním zákazníkem objednané
Produkty, které jsou ze strany Dodavatele nedodány ve smyslu této garance, jsou
Firemním zákazníkem objednávány opakovaně;
(g)
Objednávka Produktů, u nichž jejich výrobce provedl
inovace a technická vylepšení pro jejich lepší užitné a estetické vlastnosti;
(h)
Případy, kdy objednané Produkty nebylo možno dodat
z důvodu totálního výpadku hardwarového zařízení Dodavatele, nebo závažné
poruchy funkčnosti software zajišťujícího logistické procesy u Dodavatele;
(i)
Objednávky jakýchkoli Služeb, včetně Objednávky
Produktů, které jsou zhotovovány na základě individuálního požadavku
Firemního zákazníka (Dílo), a Objednávky Produktů, které nejsou uvedeny v
Katalogu OD;
(j)
Objednávky Produktů, pro které je v Katalogu OD
garance „zítra nebo zdarma®“ výslovně vyloučena a na Produkty, u kterých není v
Katalogu OD na internetové adrese www.online.officeo.cz
ikona označující garanci „zítra nebo zdarma®“;
(k)
Je-li zboží dodáno Firemnímu zákazníkovi na základě
platby formou zálohové faktury.
4.9
Pokud
byly Firemnímu zákazníkovi dodány Produkty za úplatu a Firemní zákazník má za
to, že má nárok na bezplatnou dodávku Produktů v rámci garance „zítra nebo
zdarma®“, je povinen tento svůj nárok písemně uplatnit u Dodavatele nejpozději
do 5 (pěti) pracovních dnů ode dne převzetí Produktů, jinak tento nárok zaniká.
4.10
V
případě, že Firemní zákazník uplatní nárok na bezplatnou dodávku Produktů v
rámci garance „zítra nebo zdarma®“, je skutečnost, kdy byla Objednávka
Firemního zákazníka doručena Dodavateli, povinen prokázat Firemní zákazník. V
případě, že nelze prokázat den doručení Objednávky, má se za to, že Objednávka
byla doručena Dodavateli v den předcházející nebo v den uskutečnění dodávky
Produktů.
4.11
Dodavatel
si vyhrazuje právo garanci „zítra nebo zdarma®“ změnit, celou garanci zrušit,
jakož i nepřijmout žádný z návrhů Firemních zákazníků předložených v
souvislosti s touto garancí.
4.12
Produkty,
které nejsou zajišťovány Dodavatelem formou garance „zítra nebo zdarma®“, budou
Dodavatelem dodány v termínu sjednaném s Firemním zákazníkem ve Smlouvě.
5.
Další
podmínky dodání
5.1
Dodavatel
prohlašuje, že veškeré Produkty a/nebo Služby nabízené Dodavatelem v Katalogu
OD splňují podmínky kvality odpovídající příslušným právním předpisům a
závazným technickým a bezpečnostním normám platným na území České
republiky, včetně požadavků na jejich označení a balení, a žádným způsobem
nezasahují neoprávněně do práv k duševnímu vlastnictví.
5.2
Firemní
zákazník je povinen poskytovat Dodavateli potřebnou součinnost tak, aby
Dodavatel mohl řádně a včas plnit povinnosti dle Smlouvy, zejména je Firemní
zákazník povinen na žádost Dodavatele předat všechny potřebné informace,
podklady, specifikace, vysvětlení a upřesnění svých požadavků nutných k dodání
objednaných Produktů a/nebo Služeb. Dodavatel je povinen si součinnost v
případě potřeby včas vyžádat a upozornit na ni Firemního zákazníka. O dobu
prodlení Firemního zákazníka s poskytnutím potřebné součinnosti v souvislosti s
dodávkou Produktů a/nebo Služeb se prodlužuje termín dodání stanovený dle
Smlouvy (vč. termínu dodání v rámci garance „zítra nebo zdarma®“) pro dodávku
takovýchto Produktů a/nebo Služeb.
5.3
Firemní
zákazník má právo do 14 (čtrnácti) dnů od převzetí vrátit Produkty, které
omylem objednal, avšak pouze za podmínky, že jsou Produkty vráceny zjevně
nepoužité a nepoškozené, v nepoškozeném a neotevřeném originálním obalu. Při
splnění uvedených podmínek se Dodavatel zavazuje Produkty převzít zpět a
vrátit Firemnímu zákazníkovi cenu zaplacenou za takovéto Produkty. Bez
ohledu na uvedené, Firemní zákazník není oprávněn dle tohoto ustanovení vrátit:
(a)
Produkty zhotovené či upravené podle jeho přání
nebo pro jeho osobu, jakož i Produkty, které podléhají rychlé zkáze, opotřebení
nebo zastarání; ani
(b)
Produkty Nábytku, u kterých již byla zahájena či
dokončena montáž; ani
(c)
Produkty Nábytku, na které se nevztahuje garance
"zítra nebo zdarma®"; ani
(d)
Produkty Nábytku, na které se vztahuje garance
"zítra nebo zdarma®", kde hodnota Objednávky převyšuje částku 20 000
Kč bez DPH; ani
(e)
Produkty a Služby objednané na internetové adrese www.online.officeo.cz
nebo www.officeo.cz, jejichž objednací čísla
obsahují v objednacím kódu „PCxxxxxx“.
5.4
Dodavatel
je oprávněn použít pro plnění svých závazků podle Smlouvy subdodavatele. V takovém
případě platí, že Dodavatel odpovídá za poskytnuté plnění tak, jako by plnil
sám.
5.6
Dodavatel
je oprávněn ukončit nebo přerušit dodávku jakýchkoli Produktů a/nebo Služeb
nabízených v Katalogu OD i v době platnosti takového Katalogu OD, pokud o tom
předem zveřejní informaci na své oficiální internetové adrese www.online.officeo.cz.
5.8
Za
každou jednotlivou dodávku Produktů a/nebo Služeb objednávaných přes www.officeo.cz je
Firemní zákazník Přímého prodeje povinen uhradit balné ve výši stanovené
Dodavatelem.
6.
Cena a
platební podmínky
6.1
Cena za
Produkty a/nebo Služby je stanovena ve výši podle Ceníku.
6.2
Vystavením
Objednávky se Firemní zákazník zavazuje k úhradě ceny za objednané Produkty
a/nebo Služby ve výši podle Ceníku platného v době vystavení takové Objednávky.
6.3
Cena
zahrnuje veškeré náklady Dodavatele spojené s dodáním objednaných Produktů
a/nebo Služeb, zejména s balením Produktů, jeho označením, zajištěním
příslušných dokladů, Dodacích dokladů a dopravy na Dodací místo(a), včetně
pojištění, a to s výjimkou stanovenou v čl. 5.7, 5.8, 5.9, 11.5 písm. (c) a 13.5 těchto VOP-FZ, není-li mezi stranami
sjednáno jinak ve Smlouvě.
6.4
Firemní
zákazník svým podpisem na těchto VOP-FZ nebo na jakémkoli jiném dokumentu
tvořícím Smlouvu a/nebo zasláním Objednávky na dodávku Produktů a/nebo Služeb
Dodavateli potvrzuje, že souhlasí s cenami za Produkty a Služby podle platného
Ceníku, není-li mezi nimi písemně dohodnut ceník jiný.
6.5
V
případě, kdy mají strany mezi sebou uzavřenu rámcovou smlouvu ve smyslu čl. 1.1písm. (b) těchto VOP-FZ má Dodavatel právo Ceník
upravovat. O změnách Ceníku se Dodavatel zavazuje informovat Zákazníka předem.
Nový Ceník nahrazuje ke dni své platnosti ten předchozí a okamžikem jeho
doručení Zákazníkovi se stává součástí Smlouvy.
6.6
Cena
bude hrazena za Produkty a Služby skutečně dodané, a to na základě faktury
Dodavatele. Faktura bude zpravidla vystavená ke dni dodání Produktů a/nebo
Služeb Zákazníkovi a doručená do Dodacího místa spolu s dodávkou Produktů a/nebo
Služeb, nebude-li výslovně ve Smlouvě uvedena fakturační adresa jiná. Faktura
vystavená Dodavatelem je platební a daňový doklad, který obsahuje veškeré
náležitosti stanovené pro takovýto doklad příslušnými právními předpisy.
6.7
V případě dodávky realizované
pro Firemního zákazníka je Dodavatel oprávněn požadovat
na Firemním zákazníkovi platbu v hotovosti oproti předání
Produktů a/nebo Služeb, případně úhradu na zálohovou fakturu před
dodáním Produktů a/nebo Služeb. V takovém případě bude Firemní zákazník kontaktován
příslušným pracovníkem Dodavatele. Tato možnost úhrady platí i pro Firemního
zákazníka, od jehož poslední objednávky uplynuly min. 2 roky. Stejně tak tomu
bude i v případě, pokud bude Firemní zákazník v prodlení s úhradou
jakékoli splatné pohledávky Dodavatele. Odmítne-li Firemní
zákazník zaplatit v takovém případě za dodávku v hotovosti (příp. na
zálohovou fakturu), je Dodavatel oprávněn Firemnímu
zákazníkovi Produkty a/nebo Služby nepředat/neposkytnout. Dodavatel
si vyhrazuje právo na platbu předem u určitých druhů Produktů a/nebo Služeb, a
to prostřednictvím platební karty online nebo převodem na bankovní účet
Dodavatele.
6.8
V
případě bezhotovostní platby budou cena a veškeré jiné pohledávky vyúčtované
podle Smlouvy splatné v termínu splatnosti určeném fakturou, který nebude
kratší než 7 (sedm) dnů od vystavení faktury. Řádnou úhradou pohledávky se
přitom rozumí připsání příslušné částky na účet věřitele.
6.9
V
případě prodlení Firemního zákazníka s úhradou splatné pohledávky Dodavatele
vyúčtované Firemnímu zákazníkovi v souladu se Smlouvou bude Firemní zákazník
povinen uhradit Dodavateli smluvní úrok z prodlení ve výši 0,1 % z dlužné
částky za každý započatý den prodlení. Dodavatel má zároveň nárok na náhradu
újmy v plné výši. Ustanovení čl. 17.4 těchto VOP-FZ tím není dotčeno.
6.10
V
souladu s ustanovením § 1806 Občanského zákoníku může Dodavatel požadovat též
úroky z úroků.
6.11
Úhrada zálohovou fakturou se rozumí připsání platby Firemního
zákazníka do účetního systému Dodavatele.
7.
Práva z
vadného plnění a záruky za jakost
7.1
Práva
Firemního zákazníka a povinnosti Dodavatele v souvislosti s vadami Produktů a
Služeb a zárukou za jakost jsou omezeny na ty, které jsou výslovně uvedené
v tomto čl. 7 těchto VOP-FZ.
7.2
Dodavatel
odpovídá za množství, jakost a provedení poskytovaných Produktů a/nebo Služeb,
tedy za to, že Produkty a/nebo Služby jsou co do množství/rozsahu, jakosti a
provedení totožné s Objednávkou. Za totožné s Objednávkou se považují též
Produkty dodané v souladu s čl. 5.5 těchto VOP-FZ.
7.3
Dodavatel
poskytuje na veškeré Produkty a/nebo Služby, s výjimkou Produktů typu
občerstvení, Produktů podléhajících rychlé zkáze, Produktů rychlé spotřeby
(např. žárovky, náplně apod.), záruku za jakost v délce 12 (dvanáct) měsíců,
pokud obecnými zákonnými předpisy není stanovená jiná, delší, záruční doba,
nebo výrobcem příslušného Produktu kratší záruční doba. Záruční doba počíná
běžet dnem předání Produktů a/nebo Služeb Firemnímu zákazníkovi. Záruka za
jakost se nevztahuje na vady vzniklé v důsledku užívání Produktů, jež není v
souladu s jejich určením a návodem nebo pokud jsou Produkty prokazatelně
přetěžovány (např. el. spotřebiče, kávovary, varné konvice).
7.4
Práva z
vadného plnění a ze záruky za jakost uplatňuje Firemní zákazník u Dodavatele
reklamací, kterou musí učinit včas, tj. bez odkladu poté, co vadu zjistí, pokud
z těchto VOP-FZ nebo jiného dokumentu tvořícího Smlouvu nevyplývá něco jiného.
(a)
vada v množství Produktů a/nebo Služeb, kterou je
rozpor mezi množstvím uvedeným na Dodacím dokladu a množstvím skutečně
převzatým, včetně záměn položek, přičemž dodání Produktů dle čl. 5.5 těchto VOP-FZ se
nepovažuje za záměnu položek, nebo
(b)
vada v množství Produktů, kterou je rozpor mezi
množstvím balíků Produktů uvedeným na dokladu dopravce a počtem balíků
Produktů skutečně převzatých, nebo
(c)
vada jakosti a provedení Produktů a/nebo Služeb,
kterou Firemní zákazník zjistil nebo při vynaložení dostatečné péče podle
čl. 7.8 těchto VOP-FZ
mohl zjistit bezprostředně při převzetí Produktů a/nebo Služeb.
7.6
Rozpor
mezi množstvím Produktů a/nebo Služeb dodaných a objednaných se nepovažuje za vadu,
pokud se nejedná o rozpor v množství ve smyslu čl. 7.5 těchto VOP-FZ. V tomto případě se plnění
Dodavatele považuje za dílčí.
7.7
Vady
skryté je Firemní zákazník povinen uplatnit nejpozději do 5 (pěti) pracovních
dnů poté, kdy je Firemní zákazník mohl při dostatečné péči a náležité
pozornosti zjistit, nejpozději však do 12 (dvanácti) měsíců ode dne předání a
převzetí Produktů a/nebo Služeb. Vadami skrytými jsou jiné vady než vady
zjevné, tedy vady, které v okamžiku převzetí Produktů a/nebo Služeb nesporně
existovaly, avšak Firemní zákazník je nemohl zjistit při včasné prohlídce při
převzetí ani při dostatečné péči a náležité pozornosti.
7.8
Firemní
zákazník je povinen při převzetí Produktů a/nebo Služeb provést prohlídku
Produktů a Služeb vedoucí k odhalení jeho případných zjevných vad. Pokud
je Firemnímu zákazníkovi dodáno takové množství Produktů a/nebo Služeb, že je
pro něho neúměrně náročné provést kontrolu celého plnění, je oprávněn a zároveň
povinen provést statistickou kontrolu dodaných Produktů a/nebo Služeb. Statistickou kontrolou se
rozumí prověrka 10 % převzatých Produktů a/nebo Služeb (statistický vzorek).
Provedením statistické kontroly se má za to, že je provedena kontrola celého
množství dodaných Produktů a/nebo Služeb. Obsahuje-li statistický vzorek více
než 50 % Produktů a/nebo Služeb se zjevnými vadami, je Firemní zákazník
oprávněn s dodávkou naložit tak, jako by byla vadná v celém rozsahu. V opačném
případě se pozdější reklamace zjevných vad přesahující 50 % množství dodaných
Produktů a/nebo Služeb neuznává. Stejně tak se neuznává reklamace zjevných vad
Produktů a/nebo Služeb v množství nad 10 % dodaného objemu Produktů a/nebo
Služeb, pokud Firemní zákazník při převzetí a provedení statistické kontroly
neuvedl vady Produktů a/nebo Služeb v množství přesahujícím tuto hodnotu.
7.9
Pro
uplatnění práv z vadného plnění je Firemní zákazník povinen oznámit Dodavateli
reklamaci Produktů a/nebo Služeb ve výše stanovených lhůtách, a to buď písemně
(elektronicky) nebo telefonicky na příslušná kontaktní místa Dodavatele
specifikovaná v čl. 15 těchto VOP-FZ, pokud z těchto VOP-FZ nebo
jiného dokumentu tvořícího Smlouvu nevyplývá něco jiného. Dodavatel je oprávněn
požadovat v případě telefonicky učiněné reklamace její písemné potvrzení
Firemním zákazníkem. V případě, že Firemní zákazník nebude postupovat dle výše
uvedeného, a pošle zboží rovnou na adresu Dodavatele bez předchozího nahlášení,
je Dodavatel oprávněný reklamaci zamítnout.
7.10
Obsahem
sdělení o reklamaci musí být zejména:
(a)
označení Firemního zákazníka;
(b)
název a objednávkové číslo reklamovaného Produktu
a/nebo Služby;
(c)
množství vadného/chybějícího Produktu a/nebo
Služby;
(d)
popis vady nebo způsobu, kterým se vada projevuje;
(e)
uvedení osoby oprávněné zastupovat v této věci
Firemního zákazníka;
(f)
datum převzetí reklamovaného Produktu a/nebo Služby
a číslo příslušného Dodacího dokladu;
(g)
u písemné reklamace datum a podpis Firemního
zákazníka.
7.11
Dodavatel
se zavazuje o reklamaci rozhodnout ve lhůtě do 40 pracovních dnů ode dne
řádného uplatnění reklamace. O tomto rozhodnutí bude Firemní zákazník
informován na kontaktní email nebo telefonní číslo, které uvedl při řádném
uplatnění reklamace. Dodavatel neuzná reklamaci, která nebyla Firemním
zákazníkem uplatněna včas.
7.12
Reklamaci
vyřizuje Dodavatel dle jeho volby s ohledem na povahu vady, a to takto:
(a)
zjevné vady poskytnutím chybějícího množství nebo
výměnou vadného plnění Dodavatele za bezvadné, není-li to možné pak vrácením
(dobropisováním) uhrazené ceny nedodaných Produktů a/nebo Služeb nebo vrácením
(dobropisováním) uhrazené ceny oproti vrácení vadných Produktů, a není-li to
možné pak poskytnutím přiměřené slevy nebo opravou vadných Produktů a/nebo Služeb;
(b)
skryté vady buď výměnou vadného plnění Dodavatele
za bezvadné, vrácením (dobropisováním) uhrazené ceny oproti vrácení vadných
Produktů, nebo opravou vadných Produktů a/nebo Služeb.
7.13
Pokud
Dodavatel poskytne Firemnímu zákazníkovi na základě jeho reklamace nové plnění
a teprve poté vyjdou najevo skutečnosti, pro které reklamace neměla být
uznána, provede Dodavatel dodatečné vyúčtování ceny nového plnění a Firemní
zákazník je povinen za nové plnění zaplatit cenu dle Ceníku Dodavatele.
7.14
Dodavatel
není odpovědný za následující vady:
(a)
vady obalu Produktu, které nebyly uplatněny při
předání a převzetí Produktu;
(b)
vady Produktu způsobené mechanickým poškozením
Produktu ze strany Firemního zákazníka nebo třetí osobou;
(c)
nečistoty u Produktu označeného nálepkami s cenami
jiných osob.
7.15
Uplatnění
reklamace neopravňuje Firemního zákazníka k neuhrazení celé ceny za Produkty
a/nebo Služby, ledaže se Dodavatel a Firemní zákazník dohodnou jinak.
Ustanovení § 2108 Občanského zákoníku, které stanoví, že kupující nemusí platit
část kupní ceny odpovídající jeho právu na slevu z důvodu vadného plnění, se
nepoužije.
7.16
Pokud
Dodavatel vyzvedává u Firemního zákazníka reklamovaný Produkt za účelem
posouzení vady, popřípadě následné opravy, je Firemní zákazník povinen zabalit
výrobek tak, aby se při přepravě nepoškodil.
7.17
V
případě zasílání Produktů na pozáruční servis je Firemnímu zákazníkovi
automaticky k ceně opravy účtováno dopravné 149 Kč (bez DPH).
7.18
Pokud
Dodavatel poskytne Firemnímu zákazníkovi nové plnění při reklamaci Produktu,
záruka je stále počítána od data předání a převzetí původního Produktu.
7.19
Pokud
Firemní zákazník používá do kancelářských strojů (například tiskárna,
kopírovací stroj) nebo spotřebičů (kávovar) spotřební materiál zakoupený u
Dodavatele, je povinný v případě poruchy stroje neprodleně oznámit tuto
skutečnost Dodavateli, a postupovat dále dle jeho pokynů. Pokud Firemní
zákazník nebude postupovat dle výše uvedeného, dodatečná úhrada faktury za
opravu, která byla provedena třetí stranou, nebude možná.
7.20
Reklamaci
Produktů objednaných na internetové adrese www.online.officeo.cz a www.officeo.cz,
jejichž objednací čísla začínají písmeny „PCxxxxxx“,
vyřizují napřímo s Firemním zákazníkem:
(a)
autorizovaná servisní střediska, jejichž kontakty,
adresy a případné doplňující informace o postupu reklamace najdete na www.officeo.cz/doruceni-platba;
(b)
u ostatních Produktů je kontaktním servisním místem
pro předání reklamovaného zboží společnost Apollo Multimedia s.r.o., adresa: Do
Koutů 1a, 141 00, Praha 4, tel.: +420 241 760 004.
Reklamace může být uznána jen tehdy, pokud
Firemní zákazník předá Produkt kompletní s prodejním dokladem, s popisem
reklamované vady, a zabalený tak, aby se při přepravě nepoškodil.
7.21
Firemnímu
zákazníkovi nenáleží žádná práva z vadného plnění či ze záruky za jakost ve
vztahu k Dárkům.
8.
Zvláštní
ujednání o podmínkách Služby Print
Managementu
8.1
V
souvislosti s poskytováním Služby Print Managementu
dochází na základě individuálního požadavku Firemního zákazníka k provedení
Díla.
8.2
Dodávka
Služby Print Managementu probíhá za podmínek dle
tohoto čl. 8 těchto VOP-FZ, není-li ve Smlouvě sjednáno
jinak.
8.3
Na
základě nezávazné poptávky Firemního zákazníka zpracuje Dodavatel cenovou
kalkulaci Díla (dále jen „Cenová nabídka“), která bude pro Dodavatele závazná po dobu
v ní výslovně uvedenou; nebude-li doba platnosti uvedena, je Cenová nabídka
platná po dobu 30 (třiceti) dnů od jejího vystavení. Cenová nabídka na
provedení Díla může v případě potřeby obsahovat i požadavky na upřesnění
technického zadání Díla.
8.4
Zákazník
je oprávněn vystavit podle příslušné Cenové nabídky písemnou Objednávku Služeb Print Managementu, která musí být Dodavateli doručena ve
lhůtě platnosti příslušné Cenové nabídky.
8.5
Objednávka
musí být v souladu s Cenovou nabídkou a musí vedle náležitostí uvedených v čl. 2.7 těchto VOP-FZ obsahovat minimálně tyto
údaje:
(a)
název zakázky, množství (náklad), formát, rozsah
zakázky, specifikace materiálu (druh a gramáž), barevnost, povrchová
úprava, způsob knihařského zpracování a případně další specifikace požadovaného
Díla;
(b)
specifikace výrobních (tiskových) podkladů a termín
jejich předání Dodavateli k tisku;
(c)
cenu za jednotku objednávaného Díla (bez DPH) a
celkovou cenu za Dílo dle Cenové nabídky (bez DPH);
(d)
požadovaný termín dodání, způsob balení, způsob
dodání – dopravy, adresa dodání (Dodací místo).
8.6
Na
základě řádně vystavené Objednávky, která nebude obsahovat výhrady či změny
požadované Firemním zákazníkem oproti Cenové nabídce a ke které nebude mít
další výhrady ani Dodavatel (zejména z důvodu nedostatečných technických
údajů), dochází k uzavření Smlouvy a k zahájení provádění Díla. V případě
jakýchkoli výhrad v/k Objednávce, ať již ze strany Dodavatele nebo Firemního
zákazníka, dochází k uzavření Smlouvy až po jejich vzájemném odsouhlasení.
8.7
Výrobní
podklady potřebné k provedení Díla (např. filmy, datové nosiče a datové
soubory, imprimované datové soubory, makety tiskovin) dodá Firemní zákazník
Dodavateli v termínu stanoveném v Objednávce. Výrobní podklady, včetně
technických podrobností pro jejich doručení, musí splňovat podmínky uvedené v
"Požadavcích na tiskové podklady", které jsou součástí Cenové
nabídky, jinak budou vráceny Firemnímu zákazníkovi k přepracování nebo
doplnění.
8.8
Firemní
zákazník odpovídá výlučně sám za obsah výrobních podkladů a zejména za to, že provedením
Díla (tiskem a případnou distribucí) nebudou porušena autorská ani jakákoli
jiná práva třetích osob. Pokud k takovému porušení dojde, odpovídá za jakoukoli
újmu či jiné škodlivé následky vzniklé na straně třetích osob výlučně Firemní
zákazník. Firemní zákazník také odpovídá za újmu, která by v této souvislosti
případně vznikla Dodavateli, a to včetně újmy vzniklé poškozením jeho dobrého
jména.
8.9
Má-li
Dodavatel provést Dílo podle sjednaného vzorku nebo předlohy, je Dodavatel
povinen dodat Dílo s vlastnostmi tohoto vzorku nebo předlohy. V případě rozporu
mezi popisem Díla dle Smlouvy a vzorkem nebo předlohou, má vždy přednost popis
uvedený ve Smlouvě.
8.10
V
případě, že je tak sjednáno mezi Firemním zákazníkem a Dodavatelem ve Smlouvě,
je Firemní zákazník oprávněn provést korektury výrobních podkladů. Za korektury
se pro účely těchto VOP-FZ považuje jakýkoliv zásah Firemního zákazníka do
výrobních podkladů, kterými se mění již předané výrobní podklady pro zhotovení
Díla. Požadované korektury musí Firemní zákazník předat Dodavateli
elektronickou poštou, nedohodnou-li se strany jinak. Jestliže Dodavatel
neobdrží korektury do 5 (pěti) pracovních dnů od předložení výrobních podkladů
Firemnímu zákazníkovi ke korekturám, je Dodavatel oprávněn zahájit výrobu Díla.
Veškeré dokumenty a tisky předané Firemnímu zákazníkovi ke korekturám se
potom považují za odsouhlasené v původní podobě.
8.11
Dodavatel
je oprávněn vyúčtovat Firemnímu zákazníkovi vícenáklady spojené s prováděním
změn výrobních podkladů nad rámec běžných korektur. V případě, že v důsledku
korektur bude zakázka změněna v takovém rozsahu, že Dodavatel nebude dle svého
posouzení schopen Dílo za stanovených cenových, časových nebo technických
podmínek provést, je oprávněn od příslušné Smlouvy odstoupit.
8.12
Ve
věcech výslovně neupravených v tomto čl. 8 a čl. 9 těchto VOP-FZ platí pro Službu Print Managementu a Dílo ustanovení uvedená v ostatních
článcích těchto VOP-FZ, která se týkají Služeb a/nebo Produktů.
9.
Zvláštní
ujednání o povinnosti z vadného plnění u Služby Print
Managementu
9.1
V
případě, že je v souvislosti s poskytováním Služby Print
Managementu zhotoveno Dílo, platí vedle podmínek uvedených v čl. 8 těchto VOP-FZ také zvláštní ujednání o
odpovědnosti za vady, jak jsou uvedena v tomto čl. 9 těchto VOP-FZ.
9.2
Dodavatel
neodpovídá za vady Díla zhotoveného v souvislosti s poskytováním Služby Print Managementu a případné škody, které:
(a)
vzniknou v souvislosti s tím, že Dodavatel na
základě požadavku Firemního zákazníka použil Firemním zákazníkem dodané nebo
jím určené komponenty pro zhotovení Díla, jako např. papír, barvu aj., pokud
Firemní zákazník i přes upozornění Dodavatele trval na provedení Díla za jejich
použití, a/nebo
(b)
které jsou způsobeny nedostatky nebo špatnou
kvalitou výrobních podkladů, pokud jsou nedostatky takové povahy, že je
Dodavatel v průběhu provádění Díla nemohl zjistit a/nebo Firemní zákazník i
přes upozornění Dodavatele trval na provedení Díla na jejich základě.
9.3
Závazným
kritériem pro posuzování obsahové i formální správnosti Díla (postavení textů,
barevnost) je "imprimatur", tj. Firemním zákazníkem předložený/schválený tiskový arch nebo
tiskový datový soubor, který je součástí výrobních podkladů. Dodavatel
neodpovídá za nedostatky a chyby, které Firemní zákazník ponechal v
imprimatur a na které jej nemohl, při vynaložení potřebné odborné péče,
upozornit.
9.4
V
případě reklamace kvality provedení Díla je Firemní zákazník povinen dodat
Dodavateli vzorek reklamovaného Díla k posouzení. Lhůta k vyřízení reklamace
počíná běžet po řádném uplatnění reklamace, jejíž součástí musí být také vzorek
reklamovaného Díla.
9.5
Vyskytnou-li
se v celém nákladu tiskovin formální odchylky od poslední schválené korektury
nebo imprimatur (chyby v postavení textů, grafických prvků apod.), které
nebrání tomu, aby Dílo sloužilo svému účelu, je Firemní zákazník povinen Dílo
převzít a není oprávněn požadovat odstranění těchto vad, avšak má nárok na
přiměřenou slevu z ceny takového Díla.
9.6
Vykazuje-li
Dílo kvalitativní nedostatky, jako např. nepřesnost v barevnosti, soutisku či dokončujícím
zpracování apod., a nepřesahuje-li počet vadných výtisků 1 % z celkového
množství Díla, považuje se Dílo za řádně provedené. Firemní zákazníkovi v
takovém případě nevznikají žádné nároky z titulu vadného plnění.
10.
Zvláštní
ujednání o podmínkách Služby Technického servisu
10.1
Zvláštní
podmínky Služby Technického servisu upravují ZOP Technického servisu.
11.
Zvláštní
ujednání o podmínkách Služby Nábytku
11.1
V
souvislosti s poskytováním Služby Nábytku dochází na základě individuálního
požadavku Firemního zákazníka k provedení Díla.
11.2
Dodávka
Služby Nábytku probíhá za podmínek dle tohoto čl. 11 těchto VOP-FZ, není-li ve Smlouvě
sjednáno jinak.
11.3
Na
základě nezávazné poptávky Firemního zákazníka zpracuje Dodavatel cenovou
kalkulaci Díla (dále jen „Cenová nabídka“), která bude pro Dodavatele závazná po dobu
v ní výslovně uvedenou; nebude-li doba platnosti uvedena, je Cenová nabídka
platná po dobu 30 (třiceti) dnů od jejího vystavení. Cenová nabídka na
provedení Díla může v případě potřeby obsahovat i požadavky na upřesnění
technického zadání Díla.
11.4
Firemní
zákazník je oprávněn vystavit podle příslušné Cenové nabídky písemnou Objednávku
Služeb Nábytku, která musí být Dodavateli doručena ve lhůtě platnosti příslušné
Cenové nabídky.
11.5
Poskytované
Služby Nábytku
(a)
Dodavatel na základě žádosti Firemního zákazníka
poskytne první 2D nebo 3D návrh zdarma.
(b)
Cena montáže Nábytku je 15 % z ceníkové ceny
Nábytku bez DPH. Minimální cena montáže je 1550 Kč bez DPH (netýká se židlí a
křesel). Cena montáže židlí a křesel je 200 Kč bez DPH za kus.
11.6
Objednávka
musí být v souladu s Cenovou nabídkou a musí vedle náležitostí uvedených v čl. 2.7 těchto VOP-FZ obsahovat minimálně tyto
údaje:
(a)
název zakázky, rozsah zakázky, specifikace Produktů
a Služeb Nábytku, včetně výběru materiálu, designu/barevnosti, povrchové úpravy
a případně další specifikace požadovaného Díla;
(b)
specifikace materiálu ve vlastnictví Firemního
zákazníka za účelem poskytnutí Služby a termín jeho předání Dodavateli;
(c)
cenu za jednotku objednávaného Díla (bez DPH) a
celkovou cenu za Dílo dle Cenové nabídky (bez DPH);
(d)
požadovaný termín dodání, způsob balení, způsob
dodání – dopravy, adresa dodání (Dodací místo).
11.7
Na
základě řádně vystavené Objednávky, která nebude obsahovat výhrady či změny
požadované Firemním zákazníkem oproti Cenové nabídce a ke které nebude mít
další výhrady ani Dodavatel (zejména z důvodu nedostatečných technických
údajů), dochází k uzavření Smlouvy a k zahájení provádění Díla. V případě
jakýchkoli výhrad v/k Objednávce, ať již ze strany Dodavatele nebo Firemního
zákazníka, dochází k uzavření Smlouvy až po jejich vzájemném písemném či
elektronickém odsouhlasení. Vzájemně odsouhlasená Smlouva je závazná a není
možné ji ze strany Firemního zákazníka zpětně zrušit.
11.8
Dodavatel
je oprávněn vyúčtovat Firemnímu zákazníkovi vícenáklady spojené s prováděním
změn požadovaných Firemním zákazníkem při samotné realizaci Díla nebo
vícenáklady spojené s vícepracemi z důvodu neočekávaných skutečností, o kterých
Dodavatel před zahájením prací nemohl vědět. V případě, že v důsledku změn ze
strany Firemního zákazníka bude zakázka změněna v takovém rozsahu, že Dodavatel
nebude dle svého posouzení schopen Dílo za stanovených cenových, časových
nebo technických podmínek provést, je oprávněn od příslušné Smlouvy odstoupit.
Dodavatel je v tomto případě oprávněn vzniklé náklady na pořízení Díla a vzniklé
vícenáklady fakturovat Firemnímu zákazníkovi.
11.9
Termín
dodání Produktů Nábytku nabízených na www.online.officeo.cz,
www.officeo.cz,
nebo v tištěných katalozích Dodavatele je orientační, a není pro Dodavatele
závazný. Termín dodání je vyjádřen v pracovních dnech.
11.10
Ve
věcech výslovně neupravených v tomto čl. 11 a čl. 12 těchto VOP-FZ platí pro Službu Nábytku a
Dílo ustanovení uvedená v ostatních článcích těchto VOP-FZ, která se týkají
Produktů.
12.
Zvláštní
ujednání o povinnosti z vadného plnění u Služeb Nábytku
12.1
V
případě, že je v souvislosti s poskytováním Služeb Nábytku zhotoveno Dílo,
platí vedle podmínek uvedených v čl. 7 těchto VOP-FZ také zvláštní ujednání o
povinnostech z vadného plnění, jak jsou uvedena v tomto čl. 12 těchto VOP-FZ.
12.2
Dodavatel
neodpovídá za vady Díla zhotoveného v souvislosti s poskytováním Služeb Nábytku
a případné újmy, které:
(a)
vzniknou v souvislosti s tím, že Dodavatel na
základě požadavku Firemního zákazníka použil Firemním zákazníkem dodaný
materiál nebo produkt;
(b)
vzniknou nesprávným či neodborným používáním
Produktů Nábytku či Díla Firemním zákazníkem či třetí osobou;
(c)
vzniknou neodborným zásahem či manipulací Firemního
zákazníka či třetí osoby do Díla, včetně např. jeho přestěhování do nevhodného
prostředí;
(d)
vzniknou neodborně či špatně provedenou montáží
Produktu Nábytku ze strany Firemního zákazníka či třetí osoby. V případě, že si
Firemní zákazník montuje Produkt Nábytku či Dílo sám, Dodavatel nenese žádnou
odpovědnost za případnou vadu Produktů Nábytku či Díla způsobenou špatně
provedenou montáží a zároveň se Firemní zákazník tímto zbavuje poskytované
záruky na Produkt, pokud se následně prokáže, že případnou vadu způsobila
neodborně/špatně provedená montáž.
12.3
Dodavatel
se zavazuje provést Dílo za podmínek specifikovaných v dané Smlouvě,
odpovídající účelu dle této Smlouvy, právním předpisům a závazným technickým
normám.
13.
Zvláštní
ujednání o podmínkách OFFICEO EXPRESS
13.1
Pojmem „express
dodání“ se rozumí dodání
pouze na území Prahy (PSČ začínající číslem 1).
13.2
Dodavatel
přijímá Objednávky výhradně telefonicky na lince +420 800 172 747.
13.3
Příjem
Objednávek je od 7:30 do 14:00.
13.4
Dodavatel
zajišťuje závoz a dodání do 3 (tří) hodin od přijetí Objednávky.
14.
Katalog OFFICEO
14.1
Katalog
OD je platný a účinný okamžikem jeho zveřejnění na oficiálních internetových
adresách Dodavatele, a to:
(a)
pro Firemní zákazníky přímého prodeje na www.officeo.cz; a
(b)
pro Firemní zákazníky smluvního prodeje na www.online.officeo.cz.
Zveřejněním nového Katalogu OD se automaticky
ruší ten předchozí.
14.2
K
aktualizaci Katalogu OD dochází průběžně po celý rok.
14.3
Katalog
OD je jako informační materiál vydáván zpravidla jednou ročně také v tištěné
podobě, a to v omezeném rozsahu výlučně pro potřeby Firemních zákazníků smluvního
prodeje. Tištěná podoba Katalogu OD (nebo jeho části) nemá závazný charakter.
15.
Kontaktní
místa a osoby
15.1
Kontaktními
poštovními adresami Firemního zákazníka a Dodavatele jsou adresy jejich sídla
uvedené ve Smlouvě, není-li v konkrétním případě sjednána kontaktní adresa
jiná.
15.2
Kontaktní
místa Dodavatele pro přijímání jakýchkoli oznámení a sdělení Firemního
zákazníka, zejména Objednávek, Reklamací (s výjimkou uvedenou ve čl. 7.20 těchto VOP-FZ) jsou, není-li mezi stranami
výslovně sjednáno jinak, následující:
(a)
adresa sídla Dodavatele: OFFICEO s.r.o., Floriánova
2461, 253 01 Hostivice.
(b)
telefonní číslo:
i
pro Firemní zákazníky Přímého prodeje - Tel.: 800 771
772;
ii
pro Firemní zákazníky Smluvního prodeje - Tel.: 800 154 322;
(c)
emailové adresy:
i
pro Firemní zákazníky Přímého prodeje - informace@officeo.cz pro obecné informace a dotazy;
ii
pro Firemní zákazníky Smluvního prodeje – infocz@officeo.cz pro vyřizování
objednávek a klientský servis a infocz@officeo.cz pro ostatní
informace a dotazy.
(d)
adresy internetových obchodů:
i
pro Firemní zákazníky Přímého prodeje – www.officeo.cz,
ii
pro Firemní zákazníky Smluvního prodeje - www.online.officeo.cz.
15.3
Obě
strany jsou kdykoli oprávněny změnit určené kontaktní adresy/osoby/čísla, avšak
musí to nejprve s dostatečným předstihem písemně oznámit druhé straně.
16.
Doručování
16.1
Není-li
výslovně pro jednotlivé případy stanovena ve Smlouvě konkrétní forma určitého
právního jednání, oznámení nebo sdělení (dále jen „Oznámení“), musí mít veškerá Oznámení dle Smlouvy
písemnou podobu a musí být doručeny druhé straně poštou, kurýrem, nebo
elektronicky na příslušné kontaktní místo specifikované v čl. 15 těchto VOP-FZ.
16.2
Oznámení
jsou považována za doručené:
(a)
u doručení poštou třetím pracovním dnem
následujícím po odeslání zásilky na příslušnou kontaktní adresu adresáta, není-li
doloženo dřívější doručení;
(b)
u doručení elektronicky okamžikem odeslání
elektronické zprávy na příslušnou emailovou adresu adresáta, pokud se tak stane
v pracovní dny mezi 7:30 – 17:00 hod., v opačném případě v 7:30 hod. prvního
následujícího pracovního dne;
(c)
u doručení elektronicky okamžikem odeslání
elektronické zprávy na příslušnou emailovou adresu adresáta, pokud se tak stane
v pracovní dny mezi 7:30 – 17:00 hod., v opačném případě v 7:30 hod. prvního
následujícího pracovního dne, a pokud doručení zprávy bude odesílateli
elektronicky potvrzeno.
17.
Náhrada
újmy
17.1
Každá ze
stran odpovídá druhé straně za újmu, kterou způsobí porušením svých povinností
vyplývajících ze Smlouvy, ledaže prokáže, že k tomu došlo v důsledku okolností
vylučujících odpovědnost. Náhrada takto vzniklé újmy je omezena částkou
odpovídající ceně za dodání Produktů a/nebo Služby dle Smlouvy, které se
porušení týká, a to s výjimkou případů, kdy byla škoda způsobena úmyslně, nebo
z hrubé nedbalosti.
17.2
Okolnostmi
vylučujícími odpovědnost je jakákoli událost nebo souhrn okolností, které jsou
mimo přiměřenou kontrolu odpovědné strany, nastaly nezávisle na její vůli a
brání jí (dočasně nebo trvale) ve splnění jejich povinností dle Smlouvy, včetně
mimořádné nepředvídatelné a nepřekonatelné překážky vzniklé nezávisle na
vůli odpovědné strany.
17.3
O vzniku
okolností vylučujících odpovědnost je dotčená strana povinna informovat druhou
stranu bez zbytečného odkladu od okamžiku kdy se o takovéto okolnosti dotčená
strana dozvěděla nebo mohla dozvědět při vynaložení řádné péče, jinak ztrácí
právo na uplatnění důsledků těchto okolností. Po skončení trvání těchto
okolností je dotčená strana povinna ihned informovat druhou stranu o náhradním
termínu plnění. Dodavatel splní povinnost dle tohoto čl. 17.3
těchto VOP-FZ uveřejněním informace o vzniku/skončení těchto okolností na svých
oficiálních internetových adresách www.officeo.cz a www.online.officeo.cz.
17.4
Pokud
není výslovně stanoveno jinak, strany nebudou hradit jedna druhé:
(a)
náhradu ušlého zisku; to neplatí, pokud škoda
vznikne v důsledku jednání založeného na podvodném jednání, úmyslu nebo
hrubé nedbalosti odpovědné strany;
(b)
náhradu škody, která vznikne v souvislosti s
Objednávkou učiněnou telefonicky; a
(c)
nemajetkovou újmu, není-li ve Smlouvě stanoveno
jinak.
17.5
Pokud
není výslovně stanoveno jinak, strany budou hradit škodu způsobenou výlučně
druhé straně, nikoli třetí osobě.
17.6
V
případě prodlení Dodavatele s dodáním Produktů a/nebo Služeb, na které je
poskytnuta garance „zítra nebo zdarma®“, se považuje dodávka zdarma ve smyslu
čl. 4 těchto VOP-FZ za smluvní pokutu sjednanou
pro případ takového prodlení Dodavatele ve výši odpovídající hodnotě dodávky
zdarma podle čl. 4.3 těchto VOP-FZ a Dodavatel nebude povinen
hradit Firemnímu zákazníkovi škodu, která by mu v souvislosti s takovým
prodlením případně vznikla, a to ani nad rámec poskytnuté smluvní pokuty.
Realizací dodávky zdarma je povinnost Dodavatele dodat Produkt a/nebo Službu
splněna.
17.7
Povinnost
Dodavatele k úhradě jakékoli smluvní pokuty sjednané ve Smlouvě nevznikne,
pokud by k nesplnění této povinnosti zajištěné smluvní pokutou došlo v důsledku
okolností vylučujících odpovědnost.
18.
Důvěrné
informace
18.1
Při
jednání o uzavření Smlouvy, jakož i v rámci plnění Smlouvy si mohou strany
úmyslně či opominutím vzájemně poskytnout informace, které budou obchodním
tajemstvím poskytující strany nebo budou považovány poskytující stranou za důvěrné
(dále jen „Důvěrné informace“).
18.2
Za
Důvěrné informace se mimo jiné považují:
(a)
ujednání Smlouvy uzavřené mezi Firemním zákazníkem
a Dodavatelem, vyjma ujednání obsažených v oficiálně vydaných dokumentech
Dodavatele tvořících Smlouvu, jako jsou tyto VOP-FZ; a dále
(b)
veškeré informace, které jsou anebo by mohly být
součástí obchodního tajemství, zejména obchodní nebo marketingové plány,
nabídky včetně cenových, jakékoli návrhy smlouvy, dohody nebo jiná ujednání s
třetími stranami, informace o výsledcích hospodaření, o vztazích s
obchodními partnery, a to bez ohledu na to, zda byly tyto v době jejich sdělení
zjevně označeny v písemné či ústní podobě za „důvěrné“.
18.3
Přijímající
strana je povinna zachovávat o Důvěrných informacích mlčenlivost a použít je
pouze k účelu, pro který byly předávající stranou poskytnuty, a zavázat k
tomuto i všechny své zaměstnance či jiné osoby, které mají k Důvěrným
informacím přístup.
18.4
Povinnost
mlčenlivosti dle tohoto čl. 18 těchto VOP-FZ nemá vliv na plnění případné
zákonné povinnosti sdělit informace vyžádané oprávněnými státními či správními
orgány a jinými oprávněnými subjekty.
18.5
Povinnost
mlčenlivosti dle tohoto čl. 18 těchto VOP-FZ trvá i po ukončení Smlouvy do
doby, než budou příslušné Důvěrné informace zveřejněny poskytující stranou nebo
třetí osobou.
19.
Trvání a
ukončení Smlouvy
19.1
Smlouva
se uzavírá s účinností ode dne jejího uzavření, není-li sjednáno jinak.
19.2
Smlouva
je uzavřena:
(a)
na dobu splnění samostatně vystavené Objednávky
Firemního zákazníka; nebo
(b)
na dobu určitou, je-li délka jejího trvání sjednána
ve Smlouvě; nebo
(c)
na dobu neurčitou.
19.3
Je-li
Smlouva uzavřena na dobu určitou, dojde k ukončení Smlouvy:
(a)
uplynutím sjednané doby trvání; nebo
(b)
na základě dohody stran o předčasném ukončení
Smlouvy; nebo
(c)
v důsledku odstoupení od smlouvy z důvodů a
způsobem podle čl. 19.5 těchto VOP-FZ,
není-li mezi stranami sjednáno ve Smlouvě jinak.
19.4
Je-li
Smlouva uzavřena na dobu neurčitou, dojde k ukončení Smlouvy:
(a)
na základě dohody stran o ukončení Smlouvy; nebo
(b)
písemnou výpovědí kterékoli ze stran bez udání
důvodu s výpovědní dobou 2 (dva) měsíce, která počne běžet prvním dnem měsíce
následujícího po doručení výpovědi druhé straně a uplyne posledním dnem
příslušného měsíce, není-li mezi stranami sjednáno ve Smlouvě jinak; nebo
(c)
v důsledku odstoupení od smlouvy z důvodů a
způsobem podle čl. 19.5 těchto VOP-FZ,
není-li mezi stranami sjednáno ve Smlouvě jinak.
19.5
Odstoupení
od Smlouvy je možné výhradně z důvodů uvedených v tomto čl. 19.5 těchto
VOP-FZ, není-li mezi stranami sjednáno jinak ve Smlouvě, a to na základě
písemného oznámení doručeného druhé straně s uvedením důvodu odstoupení a s
účinky odstoupení k okamžiku doručení takového oznámení druhé straně. Důvody
pro odstoupení jsou následující:
(a)
Každá ze stran je oprávněna odstoupit od Smlouvy v
případě, že druhá strana vstoupila do likvidace, byla na ní zavedena
nucená správa, bylo u ní zahájeno a probíhá insolvenční řízení, byl u ní
zamítnut návrh na zahájení insolvenčního řízení pro nedostatek majetku, nebo
byl u ní zahájen výkon rozhodnutí (exekuce);
(b)
Firemní zákazník je dále oprávněn odstoupit od
Smlouvy také z důvodu podstatného porušení Smlouvy ze strany Dodavatele, za
které se považuje výlučně opakované neplnění povinností Dodavatele podle
Smlouvy, které Dodavatel nenapraví ani ve lhůtě 30 (třiceti) dnů od doručení
písemné výzvy Firemního zákazníka s upozorněním na takové neplnění;
(c)
Firemní zákazník je dále oprávněn odstoupit také od
dílčí Objednávky vystavené na základě rámcové smlouvy uzavřené ve smyslu čl. 1.1 písm. (b) těchto VOP-FZ, a
to v případě, že Produkt a/nebo Služba dodaná Dodavatelem podle Smlouvy má
současně nejméně 3 (tři) různé vady, nebo se shodná vada, která byla
Dodavatelem opravována, vyskytne potřetí;
(d)
Dodavatel je oprávněn odstoupit od Smlouvy v
případech stanovených ve Smlouvě a také z důvodu podstatného porušení
Smlouvy ze strany Firemního zákazníka, za které se považuje:
i
prodlení s úhradou splatné pohledávky vyúčtované
Dodavatelem Firemnímu zákazníkovi podle Smlouvy, které trvá déle, než 14
(čtrnáct) dní; nebo
ii
opakované prodlení s úhradou splatných pohledávek
vyúčtovaných Dodavatelem Firemnímu zákazníkovi podle Smluv; nebo
iii
jiné podstatné porušení povinností Firemního
zákazníka stanovených Smlouvou.
(e)
Odstoupením od Smlouvy zanikají všechna práva a
povinnosti stran ze Smlouvy, vyjma:
i
těch, která vzhledem k jejich povaze mají trvat i
po ukončení Smlouvy, zejména práva a povinnosti obsažená v ujednáních o náhradě
újmy a smluvních pokutách, a
ii
povinnosti Firemního zákazníka k úhradě ceny za
skutečně poskytnuté Produkty a/nebo Služby nebo jejich části.
(f)
K okamžiku účinků odstoupení od Smlouvy:
i
zanikají vystavené Objednávky (nebo jejich část) na
dodávky Produktů, které nebyly k tomuto okamžiku dodány; ve vztahu k
Produktům, které byly k tomuto okamžiku dodány, ale nebyly uhrazeny, zůstává
Smlouva v platnosti a Firemní zákazník je povinen za takové Produkty Dodavateli
zaplatit sjednanou cenu, neoznámí-li Dodavatel Firemní zákazníkovi, že požaduje
namísto úhrady takových Produktů jejich vrácení;
ii
zanikají vystavené Objednávky (nebo jejich část) na
dodávky Služeb, které nebyly k tomuto okamžiku poskytnuty a ani nebylo
započato s jejich plněním, nedohodnou-li se strany jinak,
iii
má Dodavatel právo vyúčtovat dodávku Služeb, které
byly k tomuto okamžiku skutečně poskytnuty (a to i částečně) a Firemní zákazník
je povinen za takové Služby nebo jejich část zaplatit sjednanou cenu,
iv
mají strany právo vyúčtovat smluvní pokuty, jsou-li
ve Smlouvě sjednány a vznikla-li povinnost dotčené strany k jejich úhradě.
19.6
Veškerá
Oznámení týkající se zániku Smlouvy musí být doručena poštou formou doporučeného
dopisu na příslušnou kontaktní adresu druhé strany a považují se za doručené
okamžikem jejich dodání prostřednictvím pošty. Za doručené se považuje i
Oznámení, jehož převzetí bylo adresátem odmítnuto, které nebylo vyzvednuto v
úložní době, nebo které se vrátilo jako nedoručitelné, a doručení pak nastává
ke dni, kdy se odesílatel o takové skutečnosti dozvěděl.
19.7
Ustanovení
§ 1978 odst. 2 Občanského zákoníku, které stanoví, že marné uplynutí dodatečné
lhůty stanovené k plnění má za následek automatické odstoupení od smlouvy, se
nepoužije.
20.
Řešení
sporů
20.2
Nebudou-li
osoby uvedené v předchozím čl. 20.1 těchto VOP-FZ schopny dosáhnout smírného
řešení týkajícího se všech sporných záležitostí na takovém setkání, bude
jakýkoli přetrvávající spor nebo nárok postoupen a s konečnou platností řešen v
rámci řádného soudního řízení. Strany se ve smyslu § 89a zák. č. 99/1963 Sb.,
občanský soudní řád, dohodly, že věcně příslušný soud v sídle Dodavatele je
místně příslušným soudem prvního stupně pro veškerá soudní řízení zahájená v
souvislosti se Smlouvou, včetně sporu o její platnost, nestanoví-li zákon jinou
výlučnou příslušnost.
21.
Další a
závěrečná ujednání
21.1
Každá ze
stran má povinnost bez prodlení informovat druhou stranu o všech skutečnostech
neuvedených ve Smlouvě, které mohou mít vliv na plnění závazků ze Smlouvy.
21.2
Firemní
zákazník není oprávněn převádět svá práva a povinnosti ze Smlouvy ani postoupit
Smlouvu, ať již z části nebo jako celek, bez předchozího písemného souhlasu
Dodavatele. Dodavatel se zavazuje, že takový souhlas nebude bezdůvodně odepřen.
V případě postoupení Smlouvy se Firemní zákazník neosvobozuje od svých
povinností v rozsahu postoupení a je povinen plnit, pokud neplní postupník.
Dodavateli zůstávají zachovány všechny námitky ze Smlouvy vůči
postupníkovi i Firemnímu zákazníkovi.
21.3
Dodavatel
považuje veškeré osobní údaje poskytnuté Firemními zákazníky v souvislosti se Smlouvou
za přísně důvěrné a prohlašuje, že s nimi nakládá v souladu s platnou
legislativou. Bližší informace k oblasti ochrany osobních údajů najdete na www.online.officeo.cz/ochrana-osobnich-udaju.
21.4
Smlouva
je uzavřena podle právního řádu České republiky, v režimu Občanského zákoníku.
Veškeré záležitosti, které nejsou výslovně upravené v těchto VOP-FZ a Smlouvě,
se budou řídit příslušnými právními předpisy České republiky. Ustanovení § 558
odst. 2 Občanského zákoníku o tom, že obchodní zvyklosti mají přednost před
ustanovením zákona, které nemá donucující účinek, se nepoužije.
21.5
VOP-FZ
Dodavatele platí ode dne jejich zveřejnění na oficiálních internetových
stránkách Dodavatele www.online.officeo.cz a www.officeo.cz do
jejich zrušení nebo zveřejnění nových obchodních podmínek s pozdějším datem a
nabývají účinnosti druhým dnem po takovém zveřejnění. Novější znění VOP-FZ ruší
podmínky vydané dříve. Právní vztahy mezi Firemním zákazníkem a Dodavatelem se
posuzují vždy podle ustanovení VOP-FZ platných v době uzavření příslušné
Smlouvy.
21.6
V
případě odchylných písemných ujednání v dokumentech tvořících Smlouvu platí
ujednání zvláštních podmínek v tomto pořadí:
(a)
ujednání obsažená v (dílčí) Objednávce;
(b)
ujednání v samostatných smlouvách dle čl. 1.1 písm. (b), 1.1 písm. (c) a 1.1 písm. (d) těchto VOP-FZ;
(c)
ujednání v Ceníku;
(d)
ujednání v ZOP Technického servisu;
(e)
ujednání ve VOP-FZ.
21.7
Tyto
VOP-FZ platí podpůrně i v případě, kdy Dodavatel sjedná se svým Firemním
zákazníkem zvláštní podmínky pro nekatalogové zboží. V případě odchylných
písemných ujednání platí přednostně ustanovení zvláštních podmínek.
21.8
Veškeré
změny a doplňky Smlouvy, která byla mezi stranami sjednána písemně, musí být
učiněny také v písemné formě a musí být podepsány oprávněnými osobami Firemního
zákazníka a Dodavatele.
21.9
V
případě, že kterékoliv ustanovení Smlouvy bude shledáno neplatné, neúčinné,
neproveditelné, v rozporu s právními předpisy nebo nevynutitelné, nebude tím,
jakkoliv dotčena ani ovlivněna účinnost nebo vynutitelnost ostatních
ustanovení. Strany v takovém případě sjednají takové ustanovení, které co možná
nejvíce odpovídá smyslu a účelu původního ustanovení a úmyslu stran vyjádřeném
ve Smlouvě.
Hostivice, dne 18.3.2023